Personvernregler

KJØPSBETINGELSER

Vi ber deg vennligst lese nøye gjennom våre kjøpsbetingelser for handel hos oss i qkoreancosmetics.no. Ved kjøp hos oss har du godtatt våre kjøpsbetingelser.

Bruk (besøk eller bestilling av produkter) på dette nettstedet innebærer aksept av disse vilkårene.  

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i disse bestemmelsene uten forvarsel.

Selger:

Nordic – Cosmetics AS

Radøyvegen 1680 D, 2. etasje

5936 Manger, Norway

Org. nr. 927 364 409

Levering

Selgeren forplikter seg til å levere produktene til kjøperen. Selgeren vil sørge for riktig innpakning av produktene. Selgeren er ikke ansvarlig hvis produktene som sendes til kundene blir skadet under transport på grunn av feil håndtering av budfirmaet.

Leveringstiden er 1-9 virkedager. Leveringstiden vil kunne være noe ut ifra hvor i landet du bor.

Normalt vil din bestilling sendes fra vårt lager innen 24 timer på hverdager og beregnes fra det øyeblikket du registrerte bestillingen. Mottatte ordrer frem til kl. vil bli behandlet samme dag og bestillinger mottatt etter kl. behandles neste virkedag. Bestillinger mottatt søndager og helligdager behandles neste virkedag.

OBS: Etter helligdager og etter kampanjer (Black Friday, juletiden, påskekampanjer, osv) kan behandlingstiden ta noe lengere tid enn normalt. Eller perioder der veiene er ufremkommelige (flom, store snøfall osv.)

Vi benytter oss av flere transportleverandører, avhengig av hvor stor pakken er og hvor i landet skal sendes.

Fri frakt

Vi har fri frakt på alle ordre over 499 kr. Standard for levering er at pakken vil bli sendt til din postkasse, med mindre pakkens størrelse og leverandørens dekningsområde tilsier at den må sendes som Post i butikk.

Nordic-Cosmetics AS påtar seg ikke noen bivirkninger som oppstår ved bruk av produktene kjøpt fra qkoreancosmetics.no.

Som et begrensende tiltak for kunder som ikke henter / nekter pakker uten god grunn, uten å informere på forhånd, forbeholder vi oss retten til ikke å sende nye bestillinger uten betaling på forhånd, og derfor vil kun betaling med kredittkort være tilgjengelig i kassen.

REKLAMASJON / RETUR AV VARER

Angrerett

Ifølge Angrerettsloven kan du angre på bestillingen din innen 14 dager etter at du får varen tilsendt. Velger du angreretten får du også returnert portokostnadene du hadde ved bestilling.

Det forutsettes at innholdet er uåpnet og forsegling ikke er brutt.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Retur av varer

GRATIS RETUR – Du kan når som helst innen 14 dager gratis returnere uåpnede og ubrukte produkter til oss, med pengene tilbake garanti og gratis retur på varer du har handlet i vår nettbutikk gjeldene fra den dagen du mottar varen. Om du returnerer varene tilbake til vår nettbutikk vil pengene bli satt inn på det kortet du benyttet ved betaling.

Det er viktig at du sjekker bestillingen eller varene dine ved mottak og alltid før bruk. Hvis det oppstår feil eller problemer oppstår, må disse rapporteres til oss umiddelbart slik at vi kan undersøke det. Før du prøver å returnere en bestilling, må du kontakte vårt kundeserviceteam for å be om et autorisasjonsnummer for retur. Uten dette nummeret kan det være vanskelig å behandle returen, noe som betyr at prosessen kan ta lengre tid.

Ønsker du å returnere hele eller deler av din ordre tar du kontakt med Vår kundeservice for retur-registrering. Når returen er mottatt vil vi refundere deg beløpet du har betalt for varene.

Det er kundens ansvar å pakke produktene som skal returneres forsvarlig og godt nok, slik at de kommer fram til oss i god behold. Merk at produktets eventuelle forsegling ikke må brytes. Produktet må heller ikke være brukt/ testet. Varen skal leveres tilbake med alt tilhørende produktet (emballasje o.l).

Har du mottatt feil varer eller varer med feil, sender vi deg nye varer uten kostnad for deg. Den feilsendte varen må sendes i retur (eventuelt bilde ved defekte varer), før korrekt vare kan sendes ut. Ta da kontakt med vår kundeservice på [email protected] eller på telefon 463 49 100 for å registrere returen. Husk å ha ditt ordrenummer tilgjengelig når du kontakter oss.

Returadresse:
Nordic – Cosmetics AS, Mangerøyvegen 24, 5936 Manger, Norge.

NB! Husk å merke din retur med avsender og ordrenummer.

Bytte

Vi har dessverre ikke mulighet for å bytte til en annen vare, eller til andre størrelser / varianter gjennom nettbutikken. Vi gjør kun returer slik at du får du pengene tilbake, og må da eventuelt legge inn en ny ordre på ønsket vare.

INGEN TOLL – Nordic – Cosmetics AS er et norsk selskap med lager i Bergen område. Du betaler derfor ingen toll.

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Opplysninger du gir oss vil ikke bli gitt videre, de vil bare være tilgjengelig for personer tilknyttet Nordic – Cosmetics AS. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes.

Betalingen

We use Klarna as the provider of our checkout. This means that we might transfer your personal data in the form of contact and order details to Klarna when the checkout is loaded, in order for Klarna to manage your purchase. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.

Vi har ulike betalingsmetoder du kan velge mellom:

Bank, Kredittkort (Visa, Eurocard eller Mastercard).

Det er trygt å handle hos oss og ingen kan lese ditt kortnummer. Klarna står for transaksjonen.


Kortbetaling: Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, blir kortet belastet ved kjøp.

Betalingsfristen informeres om ved bestilling, og kommer frem på fakturaen du mottar. 

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.